noticies
El Departament de Salut d'Elda reforça el seu compromís enfront del tabaquisme amb prop de 100 pacients atesos i 730 escolars sensibilitzats
02/06/2026
- Quatre centres de salut desenrotllen tallers grupals per a deixar de fumar i un quint s'incorporarà enguany al programa
- Professionals d'Atenció Primària han portat accions educatives sobre els riscos del tabac i els cigarrets electrònics en deu centres escolars
El Departament de Salut d'Elda avança en la seua estratègia de prevenció i abordatge del tabaquisme a través de tallers grupals per a deixar de fumar i programes educatius dirigits a la població escolar. Estes iniciatives s'emmarquen en la commemoració del Dia Mundial Sense Tabac i reflectixen el compromís del departament amb la promoció d'hàbits de vida saludables.
En este context, quatre centres de salut del departament han dut a terme tallers grupals per a deixar de fumar, mentres que un quint centre té previst iniciar esta activitat en el segon semestre de 2026. Cal destacar que dos d'estos centres ja han desenrotllat tres edicions del programa, la qual cosa reafirma esta intervenció com una ferramenta eficaç i amb bon acolliment entre la població.
En total, 98 persones s'han beneficiat d'estos tallers. D'elles, 34 ho han fet en el Centre de Salut Petrer I, 55 a Petrer II, 10 a Villena II i 7 en el Consultori Auxiliar Verge del Cap d'Elda.
El bon acolliment d'estos tallers ha portat al fet que dos dels centres participants hagen completat ja tres edicions del programa. Les valoracions arreplegades reflectixen un alt grau de satisfacció per part de les persones participants, que destaquen la utilitat del format grupal i el perceben com un recurs necessari per a abordar l'abandó del consum de tabac.
Prevenció del consum de cigarrets electrònics en població jove
Segons dades de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), més de 100 milions de persones utilitzen cigarrets electrònics en el món i uns 15 milions d'usuaris tenen entre 13 i 15 anys. En nombrosos països, el consum entre adolescents ja supera al de la població adulta.
Davant esta situació, professionals d'Atenció Primària han desenrotllat el programa “Viure sense Fum”, en deu centres educatius del departament, una iniciativa que ha arribat a 730 alumnes gràcies a la participació de quatre centres de salut.
Estes activitats tenen com a objectiu informar, sensibilitzar i previndre l'inici del consum de nicotina des d'edats primerenques, la qual cosa reforça el compromís del departament amb la promoció d'hàbits saludables.
Galeria d'imatges