Visualització de contingut web
Pla Ə 2022 - 2025
1. Marc
1.1. Introducció
El Departament de Salut d'Elda vol posar en marxa el seu primer pla estratègic, el nostre PLA Ə 2022 - 2025.
El nostre departament de salut pretén aconseguir una posició d'excel·lència en l'activitat assistencial, en la docència i en la investigació. El nostre compromís, centrar-nos en les persones, és a dir, en pacients i en professionals.
Per a aquest repte, ens hem parat a pensar, a fer-nos preguntes, a escoltar respostes i, després, a actuar. El nostre Pla Ə és fruit d'una mirada i una anàlisi d'allò que funciona bé i d'allò que podria funcionar millor. Considerem que és el moment oportú per a avançar, estem preparats i forts per a abordar nous projectes, implicats i renovats després de les dificultats que hem hagut de superar durant la pandèmia del SARS-CoV-2. És el moment, és el nostre moment.
Un pla estratègic, igual que un navegador GPS, necessita un destí per a indicar-te quina és la millor ruta que has de seguir, que servisca de fil conductor tant a prioritats com a objectius per a encaminar les decisions, projectes i accions dels pròxims anys. Al voltant de 2.500 persones treballem en el Departament de Salut d'Elda i els nostres serveis atenen més de 192.000 persones. El nostre primer pla estratègic pretén activar canals de comunicació i espais nous per a escoltar-nos els uns als altres, per a conéixer de prop les experiències dels pacients i per a reconéixer la visió i les iniciatives dels professionals.
Això vol dir que el nostre primer Pla Ə sorgeix no sols com un full de ruta, és el nostre compromís com a departament de salut en la millora contínua de les nostres accions i decisions, i la nostra aportació a la consecució dels objectius estratègics de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i el IV Pla de salut de la Comunitat Valenciana.
1.2. Missió
El Departament de Salut d'Elda té com a finalitat donar assistència primària i hospitalària de la millor qualitat possible, a través d'una pràctica professional i tècnica sustentada en la millor evidència disponible, minimitzant els riscos associats als serveis prestats i utilitzant de manera eficient els diners públics.
1.3. Visió
Contribuir a la millora continuada de la qualitat a través d'una atenció assistencial eficient, que situe els nostres usuaris al capdavant de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en el nivell de satisfacció i seguretat dels pacients.
1.4. Marc Conceptual. El nostre 'Paraigua'
El nostre marc d'actuació, en el qual tots i cadascun dels projectes a desenvolupar dins de l'àmbit del nostre Pla Ə han de desplegar-se, a fi d'oferir coherència i fortalesa conjunta dels avanços a aconseguir, es fonamenta en la imatge que volem posseir com a departament de salut, en allò que ens porta a sentir-nos part del Departament de Salut d'Elda:
- Departament de Salut transparent
- Departament de Salut pròxim
- Departament de Salut que forma
- Departament de Salut que cuida
- Departament de Salut segur
- Departament de Salut que acompanya
- Departament de Salut que informa
- Departament de Salut que participa
- Departament de Salut que es renova
- Departament de Salut que escolta
- Departament de Salut que crea
- Departament de Salut que integra
- Departament de Salut que avança
- Departament de Salut que cura
- Departament de Salut que investiga
- Departament de Salut que prevé
- Departament de Salut que es preocupa pel seu entorn
- Departament de Salut sense fum
- Departament de Salut sense soroll
- Departament de Salut respectuós
- Departament de Salut equitatiu
- Departament de Salut de confiança
- Departament de Salut solidari
- Departament de Salut dinàmic
- Departament de Salut competent
- Departament de Salut motivador
- Departament de Salut motivat
- Departament de Salut compassiu
- Departament de Salut amb passió
- Departament de Salut que humanitza
- Departament de Salut 'gran'
- ...
1.5. Valors
Són els principis i criteris d'actuació que condicionen els comportaments i les decisions del conjunt de professionals del Departament de Salut d'Elda en el seu dia a dia.
Aquests valors han d'impregnar totes les nostres decisions i constituir la filosofia de comportament i relació en cada centre sanitari:
- Respecte cap a pacients i entre professionals
- Tracte pròxim i personalitzat
- Honestedat i ètica professional
- Responsabilitat i professionalitat en el treball
- Transparència i veracitat en la transmissió de la informació
- Compromís personal i social amb els/les pacients i la salut
- Compromís amb la ciència i amb l'evidència científica
1.6. Pilars I Objectius del Pla Estratégic Ə
El marc del pla introdueix els pilars o àrees de prioritat i els objectius del nostre pla estratègic. Els tres pilars, estretament connectats, són:
1.6.a. Els/les PACIENTS, la raó de ser del Departament de Salut d'Elda. Els nostres objectius:
- Promoure la seua participació i implicació, així com un paper més actiu en els processos de la seua malaltia i tractament.
- Incidir en una atenció integral i coordinada per part dels professionals.
- Augmentar la qualitat del temps que destinem a aquesta atenció.
- En definitiva, conéixer i tractar les persones íntegrament, des d'un enfocament holístic de l'ésser humà, coneixent els aspectes físics, mentals, emocionals, espirituals i socials que formen part de cada persona.
1.6.b. Els/les PROFESSIONALS, el seu motor. Els nostres objectius:
- Motivar i impulsar el procés de millora contínua.
- Reconéixer el treball ben fet, els objectius aconseguits i el treball en equip.
- Promoure el seu desenvolupament personal, així com reforçar el seu desenvolupament professional.
- Actualitzar coneixements i cohesionar els equips assistencials i no assistencials.
1.6.c. Els RECURSOS, que fan possible la continuïtat i la innovació en l'atenció assistencial. Els nostres objectius:
- Reorganitzar i oferir nous espais que cobrisquen les necessitats de pacients i professionals, recollint els seus criteris i idees.
- Usar els recursos actuals de manera eficient i sostenible.
- Fomentar la investigació i la formació.
Tenim davant el desafiament d'evolucionar junts i juntes, escoltant-nos i prenent decisions per a millorar el benestar i el desenvolupament dels professionals, així com potenciar l'activitat assistencial i la salut dels pacients.
1.7. Els ( + ) I Els ( - )
El nostre compromís amb els ( - ):
- Menys esperes en consultes
- Menys esperes en realització proves
- Menys esperes en intervencions quirúrgiques
- Menys esperes en l'ingrés hospitalari
- Menys consultes
- Menys proves
- Menys ingressos hospitalaris
- Menys queixes
- Menys incertesa
- Menys immediatesa
- ...
El nostre compromís amb els ( + ):
- Més confortabilitat
- Millors infraestructures
- Millor equipament
- Millors serveis
- Millor tracte
- Millor atenció assistencial
- Millors cures
- Més informació
- Més empatia
- Més agraïments
- Més planificació
- Més prevenció
- Més seguretat
- Més eficàcia
- Més eficiència
- Més sostenibilitat
- Més accessibilitat
- Més equitat
- ...