Departamento - Comisiones - Historias clinicas
COMISSIÓ D'HISTÒRIES CLÍNIQUES
FUNCIONS
- Normativa d'utilització de la història clínica, aprovada per la direcció.
- Procediment que reflectisca el sistema de guarda, custòdia i confidencialitat de la documentació generada durant el procés assistencial, durant el seu trasllat i en el mateix arxiu.
- Reglament d'ús de la documentació, tant en suport de paper com d'informàtic.
- Procediment de sol·licitud externa d'informació clínica.
- Política de documentació (actius, passius, disponibilitat).
- Elaborar i implantar un procediment per les no conformitats.
- Seguiment d'implantació i suport de la història clínica informatitzada.
- Revisió i actualització anual de protocols, procediments i reglaments de l'arxiu.
- Avaluació i promoció de la qualitat de la història clínica.
- Reglament que estableix l'ordre de la documentació a les carpetes de la història clínica amb avaluacions periòdiques.
- Avaluació de la qualitat de la informació clínica a les històries (registre de dades identificatives, al·lèrgies, antecedents, curs clínic, informe, etc.).
- Avaluació de la qualitat dels informes d'alta, tant d'urgències com d'hospitalització i dels informes realitzats a Consultes Externes.
- Avaluació i seguiment de la qualitat de la codificació del CMBD.
- Monitoratge amb el programari d'Iametrics.
- Avaluació periòdica de la qualitat de l'activitat de l'arxiu.
- Avaluació anual de la satisfacció dels usuaris de l'arxiu.
- Memòria anual de l'activitat de la comissió amb els objectius aconseguits i la proposta d'objectius per a l'any que ve.