Visualització de contingut web

Cabecera portada

Visualització de contingut web

Pla Ə 2022 - 2025

2. Procés

2.1. Contactes. Arrancada del Pla.
El Pla estratègic arranca des del moment en què comencen els primers contactes. Una vegada que l'equip directiu decideix que el període a planificar que es contempla és el de tres anys, de 2022 a 2025, és el moment en què s'inicien les reunions des de Gerència i es fan els primers passos per a la seua construcció amb els diferents serveis i unitats.
Les reunions de Gerència s'han dividit en dos períodes, un primer període d'octubre a desembre de 2021, i un segon període de gener a febrer de 2022.
Cada reunió s'ha anat organitzant amb unitats completes, supervisors, Junta de Primària, responsables i coordinadors concrets, diversos caps de serveis/secció…, a criteri de la Gerència, valorant-se prèviament la seua implicació, capacitat, innovació, i plantejant-se també suggeriments des de la mateixa Gerència i/o direcció corresponent.
El procés de millora continua desenvolupat fins a l'inici de la pandèmia amb determinades unitats, també s'ha tingut en compte a fi de recuperar iniciatives que van quedar truncades per la situació de crisi sanitària.
2.2. Dades prèvies
Després de la reunió amb cada unitat, responsable i/o coordinador, des de Gerència se'ls ha remés l'esborrany del marc, així com unes fitxes perquè siguen emplenades. La iniciativa a presentar haurà de reflectir-se en un senzill document de "dades prèvies" a fi de poder recopilar un avanç de totes les iniciatives que es vagen forjant. El desenvolupament teòric del projecte es considera que és part del treball que han de realitzar els professionals implicats i, consegüentment, no s'exigeix per a la incorporació al pla estratègic.
2.2.a.
Identificació del grup d'interés. Se subratlla que és molt important definir un grup d'interés de la manera més concreta possible. No és tan important que siga un grup nombrós, perquè el fonamental és la incorporació de valor en la solució, la capacitat de poder millorar, avançar.
2.2.b.
Detecció del problema. Anàlisi de la situació. Per al moment de la presentació de la iniciativa en la fitxa de "dades prèvies", no és imprescindible una anàlisi exhaustiva de la situació.
2.2.c.
Coordinació i professionals implicats. Per a cada iniciativa, s'han de designar un o diversos coordinadors del projecte. Les persones que coordinen cada projecte seran les que vagen presentant els avanços en les reunions periòdiques a mantindre amb el responsable de l'equip directiu al qual corresponga el seguiment. És important obtindre el nombre de professionals que estaran implicats en el desenvolupament de cada iniciativa. La quantificació de la implicació també és important a fi de visualitzar el compromís de l'organització.
2.2.d.
Denominació del projecte. Una vegada presentades les iniciatives, des de l'equip directiu es plantejaran suggeriments i/o alternatives a fi d'evitar reiteracions i fomentar la participació de diferents serveis i/o estaments perquè oferisquen solucions integradores. Els projectes han de ser senzills, possibles, assolibles i, una condició fonamental, que no requerisquen més recursos dels disponibles. Fer més, fer millor, fer d'una altra manera, amb els mateixos o menys recursos.
DADES PRÈVIES DE CADA PROJECTE
  1. SERVEI O UNITAT (origen de la proposta)
  2. PROFESSIONALS IMPLICATS (categoria/es i nombre)
  3. COORDINADOR/A del PROJECTE
  4. IDENTIFICACIÓ DEL GRUP D'INTERÉS AL QUAL ES DIRIGEIX EL PROJECTE
  5. DENOMINACIÓ DEL PROJECTE
  6. ANÀLISI DE LA SITUACIÓ (si se'n disposa, breu justificació de l'elecció d'aquest grup d'interés, situació i/o incidència detectada, marge de millora...)
2.3. Fitxa del projecte.
 Desenvolupament de la iniciativa.
 Aquesta fitxa pretén ser una guia de com s'ha d'abordar el plantejament del projecte a incorporar en el Pla estratègic. Es tractaria d'incorporar aquests punts en cada document, si és procedent, a fi de donar més cohesió a un document global.
 Una de les premisses que el nostre Pla Ə 2022-2025 estableix és l'interés de difondre'l. És important que la població conega de primera mà el compromís dels professionals del Departament de Salut d'Elda, en el seu conjunt, en la millora contínua d'allò que fem en el dia a dia, en la comprensió de les necessitats plantejades per pacients, usuaris i les seues famílies. Per a fer-ho, volem construir també una eina per a compartir aquesta implicació amb la nostra organització sanitària, comptant amb la col·laboració tant de professionals com d'altres col·lectius.
 La guia del desenvolupament de cada iniciativa s'ofereix com a eina de cohesió del Pla estratègic, encara que segons el contingut de cada una pot adoptar-se la metodologia més adequada que es considere. Per això, anàlisi de la situació, grup d'interés, coordinador i professionals implicats, objectius, calendari i seguiment, són els ítems que tots han de recollir.
 FITXA CONTINGUT DEL PROJECTE
Aquesta fitxa pretén ser una guia de com s'ha d'abordar el plantejament del projecte a incorporar en el Pla estratègic. Es tractaria d'incorporar aquests punts en cada document, a fi de donar més cohesió al document global.
  1. SERVEI O UNITAT (origen de la proposta)
  2. PROFESSIONALS IMPLICATS (categoria/es i nombre)
  3. COORDINADOR/A del PROJECTE
  4. IDENTIFICACIÓ DEL GRUP D'INTERÉS AL QUAL ES DIRIGEIX EL PROJECTE
  5. DENOMINACIÓ DEL PROJECTE
  6. ANÀLISI DE LA SITUACIÓ (breu justificació de l'elecció d'aquest grup d'interés, situació i/o incidència detectada, marge de millora...)
  7. NECESSITATS I EXPECTATIVES (els àmbits que es detallen es plantegen en cas de dirigir-se a pacients/usuaris/familiars)
    1. INFORMACIÓ I ASSESSORAMENT
    2. COBERTURA ASSISTENCIAL ADEQUADA
    3. NIVELL DE CONFORT ADEQUAT I ATENCIÓ PERSONALITZADA
  8. OBJECTIUS GENERALS
    1. OBJECTIU 1r (referit a la qualitat)
    2. OBJECTIU 2n (referit a l'excel·lència clínica)
    3. OBJECTIU 3r (referit a la gestió)
  9. COM S'HA DE FER (propostes d'actuació, projectes integrals, revisió de protocols, plans de comunicació i participació, formació…)
  10. OBJECTIUS ESPECÍFICS
  11. CALENDARI
2.4. Línies estratègiques
Una vegada ja presentada la primera tanda d'iniciatives, atés el gran nombre d'aquestes, es van poder integrar en diferents blocs temàtics, que van constituir les diferents línies estratègiques del Pla. Dins de l'avanç del procés, una primera distribució seria la següent:
2.4.1 Benestar Emocional. Salut Mental
2.4.2 Dona, Embaràs, Infància
2.4.3 Cures
2.4.4 Qualitat i Seguretat
2.4.5 Continuitat Assistencial
2.4.6 Plans directors, Infraestructures, Creixement, Planificació. Recursos
2.4.7 Millorar en el día a día
2.4.8 Formació
2.4.9 Investigació
2.4.10 Noves Tecnologies
2.4.11 Sostenibilitat
2.5. Responsable de seguiment
Des de l'equip directiu es farà el seguiment dels diferents projectes. Des de la Gerència es realitzarà una distribució per direccions de les iniciatives. Una vegada definit el procediment d'avaluació de cada projecte, es mantindran reunions periòdiques a fi de realitzar la valoració de l'evolució de cadascun i el compliment dels objectius marcats.
2.6. Visualització
S'incorpora a la web departamental un apartat en què es podrà accedir al document del Pla, així com a les diferents iniciatives.
2.7. Calendari
Cada servei o unitat planificarà la cronologia de cada projecte, així com el desenvolupament de les diferents iniciatives que haja de posar en marxa.
Amb caràcter anual es realitzarà un seguiment de compliment dels objectius del Pla.

Visualització de contingut web

Visualització de contingut web

El Nostre 'hastag' (#)

#contigosomosgrandes#seguimoscreciendo