Comisió de Docència

Comissió de Docència

Missió

La missió consisteix en la recerca contínua de l'excel·lència a través d'un alt nivell de compromís, implicació i motivació dels recursos humans, incrementant el valor dels serveis oferits als diferents col·lectius, tant interns com externs.
La missió és organitzar la formació, supervisar la seua aplicació pràctica i controlar el compliment dels objectius que s'especifiquen en els programes. D'altra banda, tractar de donar resposta a través d'una política de qualitat en l'ensenyança, així com una política d'innovació en el procés de l'aprenentatge.
 

Funcions

És competència de la Comissió de Docència organitzar la formació, supervisar la seua aplicació pràctica, controlar el compliment dels objectius establerts en els programes formatius de les distintes especialitats en ciències de la salut, facilitar la integració de les activitats formatives i dels residents amb l'activitat assistencial i ordinària del centre i planificar la seua activitat professional en el centre conjuntament amb els òrgans de direcció d'aquest.
Correspon a les comissions de docència, sense prejudici del que estableixen els articles 8 i 10 del Reial Decret 183/2008, de 8 de febrer, abans citats, les funcions següents:
 
  1. Aprovar, a proposta dels corresponents tutors, les guies o itineraris formatius tipus de cada una de les especialitats que es formen en el seu àmbit. Les guies, que garantiran el compliment dels objectius i continguts del programa oficial de les especialitats, s'adaptaran a les característiques específiques de cada centre o unitat.
  2. Garantir que cada un dels residents de les especialitats que es formen en el seu centre o unitat, compten amb el corresponent pla individual de formació, verificant en col·laboració amb els tutors de l'especialitat que es tracte, la seua adequació a la guia formativa o itinerari tipus abans citat.
  3. Elaboració, aprovació i supervisió del pla de gestió de qualitat docent del centre o unitat docent, als efectes del qual els serà facilitada tota la informació que calga per part dels responsables de les unitats assistencials i dels òrgans de direcció i gestió corresponents.
  4. Elaborar el protocol de supervisió dels residents en els termes establerts en la legislació vigent.
  5. Formar part dels comités d'avaluació anual de cada una de les especialitats els programes formatius de la qual es desenvolupen en el centre o unitat docent.
  6. Facilitar l'adequada coordinació docent entre nivells assistencials.
  7. Proposar als òrgans competents en la matèria la realització d'auditories docents.
  8. Aprovar i fomentar la participació dels residents en cursos, congressos, seminaris o reunions científiques, relacionats amb el programa, amb un informe previ de la unitat de suport a la formació/investigació que en cada cas corresponga, després d'escolar l'opinió del tutor i del responsable de la unitat assistencial de què es tracte.
  9. Facilitar la formació continuada dels tutors en metodologies docents i altres aspectes relacionats amb els programes formatius.
  10. Participar en l'acreditació i reacreditació de tutors en els termes que establisca la el Departament responsable en matèria de salut.
  11. Informar, almenys anualment, als corresponents òrgans de direcció i a la Direcció General de Planificació i Assegurament, sobre la capacitat docent del centre o unitat, així com de l'oferta docent anual en les successives convocatòries de places d'especialistes en ciències de la salut pel sistema de residència.
  12. Enviar al Registre Nacional d'Especialistes en Formació, a través del seu president, les avaluacions finals i anuals, així com els resultats de les seues revisions i els períodes de recuperació que si és el cas corresponguen, en els termes que estableix la legislació vigent.
  13. Notificació, per part de les comissions de docència al Registre Nacional d'Especialistes en Formació de les excedències i la resta de situacions que repercutisquen en la duració del període formatiu, segons les instruccions que dicte aquest Registre.
  14. Comunicar per escrit als residents el lloc on serà el tauler oficial d'anuncis de la comissió, on s'inseriran els avisos i les resolucions.
  15. La existència dels taulers d'anuncis s'entén sense perjudici de la utilització d'altres mitjans afegits, inclosos els telemàtics, que faciliten la divulgació dels esmentats avisos i resolucions.
  16. Publicar en els taulers d'anuncis una ressenya, signada pel president, perquè en el termini de 10 dies puga consultar-se en la secretaria de la comissió, en l'horari que s'indique, les qualificacions obtingudes en les avaluacions finals.
  17. Procurar que en els dispositius del centre o unitat es donen les condicions necessàries per a impartir una adequada formació als residents, així com per a dur a terme l'avaluació formativa de les seues activitats, i procedir a la revisió de les avaluacions anuals en els termes que estableix la legislació vigent.
  18. Procurar que en els dispositius de caràcter universitari que s'integren en el centre o en la unitat docent, existisca una adequada coordinació entre els ensenyaments universitaris de grau i postgrau i la formació especialitzada en ciències de la salut.
  19. Informar als òrgans de direcció dels distints centres i als responsables dels dispositius en què s'impartisca la formació sobre les activitats laborals i formatives dels residents, a fi de decidir conjuntament la seua adequada integració amb l'activitat assistencial del centre o dispositiu que es tracte.
  20. Proposar als corresponents òrgans de direcció que adopten les mesures necessàries perquè es dote les comissions de docència i els tutors amb els mitjans materials i personals que calga per a l'adequada realització de les seues funcions.
  21. Donar la conformitat a les rotacions externes propostes pels tutors dels residents de les especialitats que es formen en el centre o unitat docent.
  22. Informar sobre les estades formatives d'estrangers en el centre o en la unitat docent i autoritzar-ne la pròrroga.
  23. Emetre un certificat amb les activitats realitzades i l'avaluació de l'estada formativa en les estades formatives d'estrangers en el centre o en la unitat docent.
  24. Informar sobre els canvis d'especialitat dels residents que es formen en el centre o en la unitat docent.
  25. Informar sobre les propostes de repetició completa d'any formatiu elevades pels Comités d'Avaluació en cas d'avaluació anual negativa deguda a la impossibilitat de prestació de serveis per un període superior al 25 per cent de la jornada anual, com a conseqüència de la suspensió del contracte o d'altres causes legals.
  26. Formular les preguntes que es consideren oportunes i decidir, per majoria absoluta dels seus membres, la qualificació definitiva de l'any formatiu de què es tracte en el cas de revisió d'avaluacions anuals negatives no recuperables.
  27. Notificar als residents, als comités d'avaluació i als gerents/directors dels centres o unitats, l'avaluació negativa en cas de revisió d'avaluacions anuals negatives no recuperables.
  28. Convocar als comités d'avaluació per a la realització de les avaluacions finals.
  29. Custodiar els registres i documents que proporcionen evidència de l'adequació dels serveis prestats i les operacions realitzades respecte als objectius i requisits establerts. 
  30. Totes les funcions que els assigne el departament responsable en matèria de salut, o els atribuïsquen les disposicions reguladores de la formació sanitària especialitzada.
 

UBICACIÓ:

HOSPITAL GENERAL UNIVERSITARI D'ELDA

Crta. Sax, s/n - 03600 ELDA (Alacant)

 

Telèfon: 966 989 019

Fax: 966 975 024

Correu electrònic: docencia_helda@gva.es

 

ENLLAÇOS

Documents de la Comisió de Docència