SUBCOMISSIÓ D'ONCOLOGIA GINECOLÒGICA

SUBCOMISSIÓ D'ONCOLOGIA GINECOLÒGICA

El funcionament de les Subcomissions està regulat pel Reglament de Funcionament de les Comissions inclòs en el present Pla Funcional (modificat d'acord amb les Directrius del Pla Integral d'Oncologia - PIOA).

Missió

Les Subcomissions de Tumors són grups de treball específics la missió de les quals és la coordinació i la millora contínua del diagnòstic, el tractament i el seguiment dels pacients en cada una de les àrees tumorals específiques.

Integrants

Estan formades pels experts de cada una de les àrees d'interès en el maneig de les localitzacions tumorals concretes.

Funcions

L'elaboració i revisió periòdica dels protocols de diagnòstic, tractament i seguiment de cada una de les àrees específiques d'influència.  
  • Avaluació de la correcta aplicació dels protocols per part dels serveis implicats. 
  • Presentació i discussió sobre casos clínics i presa de decisions diagnòstiques i terapèutiques.
  • Facilitar informació periòdica a la Comissió de Tumors sobre les activitats realitzades. 
  • Establir un pla de comunicació eficaç amb els Grups d'Implantació i desenvolupament dels Processos Assistencials Oncològics, amb l'objectiu final de reduir la variabilitat i optimitzar els esforços.

Objectius

Garantir el millor maneig del pacient per mitjà de l'aplicació consensuada i debatuda de les millors estratègies de diagnòstic, tractament i seguiment dels pacients, així com per mitjà de la coordinació més adequada de tots els professionals que hi intervenen.
Els procediments aconseguits hauran de ser assumits per la Direcció el centre que vetlarà pel seu compliment i posarà en marxa les modificacions necessàries per a reduir els obstacles que pogueren presentar-se (colls de botella, falta d'acord entre professionals).

Mètode de treball

  • Treball preliminar
    • Disseny i consens del protocol de diagnòstic tractament i seguiment de les diferents localitzacions tumorals. El resultat final ha de ser un Protocol consensuat elaborat d'acord amb una metodologia basada en l'evidència i el millor consens possible.
    • Disseny de l'organització assistencial necessària per a l'assistència habitual dels pacients així com per als pacients excepcionals. Haurà de descriure's els fluxos de pacients més adequats que disminuïsquen les demores i les duplicitats.
    • Disseny d'indicadors d'estructura, de procés i de resultats del treball de la subcomissió.
    • Integrants i el seu nombre 
    • Sessions realitzades
    • Casos acordats i debatuts 
    • Demores intraprocès
    • Seguiment dels protocols i violacions dels mateixos 
    • Avaluació dels protocols 
    • Millores introduïdes 
    • Activitats científiques
    • Disseny d'un sistema de registre de l'activitat de la subcomissió
Aquests procediments (protocol i organització assistencial) una vegada debatuts i aprovats hauran de ser coneguts i assumits per la Direcció Mèdica del centre.
  • Treball ordinari
    • La subcomissió haurà de tindre data establida, hora d'inici i finalització, el coordinador de la sessió i el secretari.
    • En cada reunió es procedirà a la presentació dels casos-problema d'acord amb una sistemàtica aprovada per la pròpia subcomissió
    • Registre de pacients, tractament indicat i evolució.
  • Treball posterior o periòdic.
    • Realitzar avaluacions periòdiques de la pràctica clínica en el nostre Centre. Tant des d'un punt vista clínic, vigilant l'adequada aplicació de la Guia de Procediments, com de tipus organitzatiu (bona coordinació entre unitats clíniques, minimització de les demores, etc.).
    • Com a continuació de l'objectiu anterior, treballar en la implantació del «Procés Assistencial de Càncer» de què es tracte.
    • Promoure l'actualització permanent dels continguts d'aquesta Guia com a resultat de la contínua adquisició de coneixements en medicina i especialment en oncologia.
    • Participar activament en les grans línies d'investigació actualment en marxa, per al millor diagnòstic i tractament del càncer de pulmó, especialment en aquelles àrees on encara hi ha importants llacunes de coneixement científic.
    • Fomentar la implicació de l'Administració, quan es detecten necessitats de recursos materials o humans, per a un maneig adequat dels pacients amb aquesta patologia. En aquest punt, és especialment important destacar ja, la necessitat de comptar amb una unitat de cirurgia de tòrax en el Centre.